شبکه‌ی دیدگاه: نیروهای سرنگونی‌طلب متحد شوید didgah      

صفحه‌ی نخست‌

حقوق بشر

يادداشت هفته

 پيوندها 

شنبه ۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۴ اوت ۲۰۱۹



سايت ديدگاه


اگر عضو یکی از شبکه‌های زیر هستید می‌توانید این مطلب را به شبکه‌ی خود ارسال کنید:
فیس بوک Yahoo Google Twitter Delicious دنباله بالاترین

از ماست که بر ماست - نقدی بر اطلاعیه «کانون فعالین چپ و کمونیست ایرانی در دانمارک»

ایرج مصداقی

 

«کانون فعالین چپ و کمونیست ایرانی در دانمارک» با صدور اطلاعیه‌ای فراخوانی برای برپایی یک اکسیون اعتراضی به مناسبت هفدمین سالگرد فاجعه قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال ۶۷ داده است.

این کانون در اطلاعیه خویش که در سایت‌های متعدد اینترنتی منتشر شده آورده است:

«ياد جانباختگان زندانيان سياسي را گرامي بداريم

۱۷ سال پیش درتابستان ۱۳۶۷ هزاران نفراز زندانیان سیاسی در مدت زمان کوتاهی قتل عام شدند.

قتل عام زندانیان سیاسی که توسط سران رژیم اسلامی طرح ریزی شد و به تشکیل «کمیسیون مرگ» انجامید در شهریور ۱۳۶۷ به فرمان خمینی جلاد به مرحله اجرا در آمد. طراحان این جنایت دهشتناک بر این باور بودند که با کشتار یک نسل از انقلابیون و انسانهای آگاه و مبارز و کمونیست می توان گورستانی به وسعت ایران ایجاد نمود تا از قبل آن و بر تل کشته ها نظام سرمایه داری در بحران را درایران رونق بخشند.

اکنون دیگر واضح و روشن است که طرح کشتار زندانیان سیاسی بخشی از پروژه «دوران باز سازی» رفسنجانی بود که با حمایت صندوق بین المللی پول و بانک جهــــــانی و موسسات امپریالیستی روبرو شد و در همین راستاست که ســـــــکوت و خموشــی رذیلانه کشورهای امپریالیست و رسانه های بورژوازی بین المللی در مقابل این جنایت کم نظیر و فراموش نشـــــدنی مفهوم و معنای ویژه ای پیدا می کند. حقیقت مسلم دیگر در ارتباط با این جنایت این است که کلیت رژیم و همــــه جناحهـــای آن در تمامی مراحل این قتل عام دخیل و ســــــهیم بوده و هستند.

در هفدهمین ســــالگرد این جنایت فاشیستی یاد و خاطره هزاران زندانی اعدام شده را عزیز و گـــــــرامی می داریم و برای سرنگونی انقلابی رژیم و به محاکمه کشیدن عاملین این جنایت تلاش خواهیم ورزید. »

آیا روایت تاریخ می‌کنیم یا به آن‌چه در ذهن داریم «آب و تاب» می‌دهیم؟

آیا اعضای «کانون فعالین چپ و کمونیست ایرانی در دانمارک» پس از گذشت هفده سال از فاجعه کشتار ۶۷نمی‌دانند که «کمیسیون مرگ» به فرمان «خمینی‌جلاد» در مرداد ماه تشکیل شد و بیش از ۸۰ درصد جانباختگان در این ماه به جوخه‌های اعدام سپرده شدند؟  

آیا متن حکم خمینی و تصویر نامه‌های رد و بدل شده بین احمد خمینی، آیت الله منتظری، موسوی اردبیلی و اعضای «کمیسیون مرگ» و تاریخ نوشته شده پای آن ها را ندیده‌اند که همگی مربوط به مردادماه است؟

آیا کسانی که تلاش می‌کنند «عاملین این جنایت» را به محاکمه کشند، نبایستی لااقل از تاریخ وقوع جرم خبر داشته باشند؟

هر چند دسترسی به این اسناد به سادگی امکان پذیر است ولی با وجود این اگر به چنین اسنادی دسترسی ندارند لااقل می‌‌توانند به روز شمار قتل‌عام ۶۷ که در سایت دیدگاه آمده و خاطرات رضا شمیرانی که در اغلب سایت‌ها درج شده نگاه کنند تا به حقیقت ماجرا واقف گردند.(البته اگر بپذیریم که نمی‌دانند و بر ناآگاهی استوارند)

با آوردن عبارت «کشتار یک نسل از انقلابیون و انسانهای آگاه و مبارز و کمونیست» قصد کتمان کدام واقعیت را دارند و چرا؟

آیا بر کسی پوشیده است که حداقل نزدیک به ۸۵ درصد قتل‌عام شدگان، از هواداران سازمان مجاهدین خلق بوده‌اند؟

آیا کسانی که «تلاش می‌‌کنند» به محاکمه قاتلان و جانیان برخاسته و عدالت را جاری کنند نبایستی لااقل پیش از هر چیز حداقل عدالت را در گفتار خویش جاری ساخته و از هویت قتل‌عام شدگان نام ببرند؟

آیا این انتظار بی‌جایی است؟

اعضای «کانون فعالین چپ و کمونیست ایرانی در دانمارک» در ادامه اطلاعیه‌ خود می‌نویسند: «اکنون دیگر واضح و روشن است که طرح کشتار زندانیان سیاسی بخشی از پروژه «دوران باز سازی» رفسنجانی بود که با حمایت صندوق بین المللی پول و بانک جهــــــانی و موسسات امپریالیستی روبرو شد»

آیا وقتی اطلاعیه‌ای تحت عنوان جمعی منتشر می‌شود نبایستی احساس مسئولیت داشته و در آن از سردادن شعارهای بی‌مایه پرهیز کرده و از دادن اطلاعات نادرست خودداری کرد؟

ما در عصر آگاهی و اینترنت به سر می‌بریم آیا فعالین مزبور نمی‌توانند به تاریخ صحیح وقایع دسترسی داشته باشند؟

کشتار زندانیان در مرداد و شهریور سال ۶۷ اجرا شد در حالی که کشور هنوز در «دوران جنگ» به سر می‌برد و مذاکرات آ‌تش بس نیز آغاز نشده بود و تنها مقامات رژیم قطعنامه ۵۹۸ سازمان ملل را پذیرفته بودند. هنوز میرحسین موسوی نخست وزیر بود و سیدعلی خامنه‌ای رئیس جمهور و یکسالی باقی مانده بود تا رفسنجانی در مرداد ماه ۱۳۶۸ رئیس جمهور شده و «دوران سازندگی» آغاز شود. این درست است که بعدها به همان دلایلی که در اطلاعیه مزبور آمده در ارتباط با این جنایت از طرف مجامع بین‌المللی سکوت اختیار شد ولی آیا دسترسی به اطلاعات و بیان صحیح اخبار کار سختی است؟ چرا برای خوانندگان خود احترام قائل نمی‌شویم؟

آیا اعضای «کانون فعالین چپ و کمونیست ایرانی در دانمارک» می‌پذیرند اطلاعاتی که داده‌اند، چنان‌که ادعا کرده‌اند، «واضح و روشن» نیست؟

آیا با این وصف انتظار دارید مراجع بین‌المللی وقعی به ادعاهای ما گذارند؟

آیا می‌توان از مراجع بین‌المللی انتقاد کرد که چرا پیگیری حقوقی کشتار ۶۷ را به یک خواست بین‌المللی تبدیل نمی‌کنند؟

آیا هیچ‌گاه به ضعف‌های خود پرداخته‌ایم؟

آیا...

Irajmesdaghi@yahoo.com

 

 

 

 

منبع: سايت ديدگاه




نسخه‌ی چاپی  
ارسال اين مطلب به دوستان

در آرشيو سايت ديدگاه:
مطالب ديگر از
ایرج مصداقی:



[تاریخ ارسال: 30 Aug 2005]  [ارسال‌کننده: کاربر دیدگاه]  [  ]  
آقای جواد زاده چرا خود را به کوچه علی چپ می‌زنید، آیا نمی‌دانید ایرج مصداقی در رابطه با چه موضوعاتی صحبت می‌کند؟
در ارتباط با موضوعی که سؤال کرده اید فکر می‌کنم شما قبل از هر چیز مشکل درک زبان فارسی هم دارید چون در مقاله مزبور آمده است: «این درست است که بعدها به همان دلایلی که در اطلاعیه مزبور آمده در ارتباط با این جنایت از طرف مجامع بین‌المللی سکوت اختیار شد ولی آیا دسترسی به اطلاعات و بیان صحیح اخبار کار سختی است؟»
چنان‌چه می‌بینید آقای جواد زاده شما فقط وقت خوانندگان دیدگاه را گرفته‌اید و آسمان و ریسمان به هم بافته‌اید تا توجیهی برای خبط هم‌فکرانتان دست و پا کنید.
  

[تاریخ ارسال: 30 Aug 2005]  [ارسال‌کننده: ر.شاکر]  [  ]  
متاسفانه برخی از دوستان چپ ما، با تکرار سعی به محدود کردن کشتارهای سال 67 به شهریورماه آب در هاون کوبیده و سعی در کتمان شهادت هزاران دسته گل پرپرشده دارند. چرا؟ آیا این دوستان ما فکر نمیکنند این تفکر یعنی هزاران مجاهد خلق بدست رژیم قتل عام شدند که شدند! آخر انصاف هم خوب چیزی است. دوستانی که حق شهادت را از هزاران قتل عام شده مجاهد دریغ میدارند اگر فردا بقول معروف تقی به توقی خورد و سرکار آمدند، حق حیاتی برای آنان و یا هر عقیده دیگر مخالفی قایل خواهند بود؟ اگر انکار کشتارهای مردادماه تطهیر رژیم نیست پس چیست؟ تا کنون نیز یکی از این دوستان نگفته که چرا این کشتار را به شهریور ماه محدود میکنند. آخر چرا دوستان؟   

[تاریخ ارسال: 29 Aug 2005]  [ارسال‌کننده: javadzadeh]  [  ]  
اقای مصداقی نميدانم ناراحتی شما از چيست؟ ايا ناراحتی شما اين است که هويت اکثر اعدام شدگان تابستان ۶۷ را در اعلاميه مزبور ننوشته انديا اينکه در اعلاميه به واژه امپرياليسم و سرمايه داری اشاره شده کداميک مورد اعتراض شماست؟ خواهش ميکنم واضحتر بيان فرمائيد.

فرض بگيريم که تمام اعدام شدگان سالهای سياه ۶۰ تا ۶۸ از سازمان مجاهدين خلق بوده اند ايا شما در اين جنايات دهشتناک هيچ نشانه ای و رد پائی از امپرياليسم و سرمايه داری را نميبينيد و هنوز ديگران را متهم به شعارزده گی ميکنيد! اگر در تحليل شما امپريليسم و ارتجاع در نقطه مقابل هم قرار دارند در نگرشتان شک کنيد.

اما در مورد شعاردادنهای بی مايه کاملا با شما موافقم ولی زمانی به صداقت گفتاری شما در اين مورد بخصوص ميتوان پی برد که شما به شعارهای ضد امپرياليستی مجاهدين هم اشاره ای داشته باشيد که ايا ان شعارها هم در انزمان بی مايه بود؟ و ضمنا لطفا اشاره کنيد که شعارهای حمايت از تسخير سفارت امريکا در تهران که مجاهدين خلق سر ميدادند بی مايه بود؟ ايا اعلاميه سازمان مجاهدين خلق به مضمون اينکه بايد مراقب توطئه های امپرياليسم جهانی به سرکرده گی امريکا باشيم بی مايه بود؟ و هزاران شعار ديگری که مجاهدين بر عليه امپرياليسم سردادند و اتفاقا تمام اعدام شدگان مجاهدی که شما ناراحت ناديده گرفتنشان در اعلاميه مزبور بوديد بر سر تحقق همان شعارهای ضد امپرياليستی و ضد ارتجاعی که امروزه از منظر شما و سازمان مجاهدين بی مايه و دمده و الامد گشته جانباختند.

اقای مصداقی لطف کرده دگرديسی فکری خودتان و سازمان مجاهدين را به اعدام شدگان مجاهدی که در ان سالها جانباختند تعميم ندهيد زيرا در حق انها و ارمانهايشان جفا کرده ايد. از منظر ازاديخواهان و ازادانديشان هيچ پيوند ارمانخواهانه بين جانباختگان مجاهد دهه شصت و مجاهدين امروزی وجود ندارد و اين را ميشود با هزاران دليل ثابت کرد.

شما هم بهتر است که به فکر دادن شعارهائی باشيد که دل اعضای کنگره امريکا يا پارلمانهای اروپائی را بيشتر شاد کنيد و از دادن شعارهای بی مايه ای که اعدام شدگان مجاهد در دهه ۶۰ سر ميدادند جدا پرهيز کنيد!!

جوادزاده
  

[تاریخ ارسال: 29 Aug 2005]  [ارسال‌کننده: فاطمه]  [  ]  
سلام آقای مصداقی بسیار ممنون از افشاگریهای به موقع شما. واقعا هنوز 20 سال از ماجرا نگذشته به این شکل دارند تاریخ را تحریف میکنند . وای به وقتی که اینها تاریخ نویس شوند وقدرت داشته باشند که کارهای بزرگتری بخواهند بکنند. آیا این کارشان برای دفاع از قتل عام شدگان است یا تبلیغات گروهی خودشان . چطور میخواهند مردم به اینها اعتماد کنند. اینهمه بی صداقتی برای چیست ؟ موفق باشید   

[تاریخ ارسال: 29 Aug 2005]  [ارسال‌کننده: جواد جمشیدی]  [  ]  
آقای مصداقی عزیز بادرودهای خالصانه به شما.
تاکنون بمدت هفده سال ودر تابستان هر سال بمدت
چندین هفته ازاین واقعه شوم که بدستور خمینی پلیدوبدست کاگزاران تبهکارش صورت گرفته بتفصیل
سخن رفته است گاهی اطلاعات داده شده بخصوص از جانب جان بدربردگان این فاجعه باندازه ای دقیق است که میتوان تاریخ پرواز ارواح مقدس تعدادی ازاین جانباختگان راه آزادی وطن را باتقریت چندروز حدس زد.بعبارت دیگرهرکسی ازهرفاصله ای دستی بر آتش داشته باشد حالا دیگر نه تنها تاریخ شروع بلکه روزشماراین فاجعه ومقصد نهائی آنرانیز بارها مرور کرده است. امّا ...
چون اصلامایل نیستم کمترین رنجشی عایدایندسته از هموطنانم شود باطرح معکوس مقوله یادداشتم را تمام میکنم.اگر هر نیروئی وبا هرخواستگاهی اعدام و کشتار آنهمه زنان و مردان پرشور چپ وکمونیست رابا هر انگیزه و به هر شکلی نادیده بگیرد بدون گله گذاری اما فقط باید بدنبال سنخیتهای مشترکش باخمینی پلید وآخوند تبهکار گشت. درود بر شما
  

[تاریخ ارسال: 29 Aug 2005]  [ارسال‌کننده: ایمان]  [  ]  
وقتی که واقعیتهاراقربانی ناصداقتیهاومنافعمان کنیم،برحقیقت ادعاهای آزادی خواهانمان مهر باطل زدةایم.آقای مصداقی عزیزبانظرشماموافقم.   

  


[www.didgah.net] [email: irancrises@gmail.com] [© Didgah 1996]
بازچاپ مطالب سایت دیدگاه با ذکر منبع آزاد است.