شبکه‌ی دیدگاه: نیروهای سرنگونی‌طلب متحد شوید didgah      

صفحه‌ی نخست‌

حقوق بشر

يادداشت هفته

 پيوندها 

پنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶ اوت ۲۰۱۸



سايت ديدگاه


اگر عضو یکی از شبکه‌های زیر هستید می‌توانید این مطلب را به شبکه‌ی خود ارسال کنید:
فیس بوک Yahoo Google Twitter Delicious دنباله بالاترین

حجت زمانی «حجت» و «حرمت» زندانیان سیاسی ایران

ایرج مصداقی

رژیم جمهوری اسلامی در طول سالیان گذشته با به خدمت گرفتن‌ سایت‌های خبررسانی، تلویزیون‌های ماهواره‌ای، میانه بازان حرفه‌ای و البته رادیو‌های فارسی زبان تلاش نمود تا «حرمت» زندانی سیاسی ایرانی را مخدوش کرده و چهره‌‌های مورد نظر خود را به عنوان «سمبل» زندانی سیاسی ایران جا بیاندازد. از مصاحبه‌های رادیویی گرفته تا شوهای تلویزیونی، از چاپ کتاب و اعلامیه به نامشان گرفته تا تهیه عکس‌های رنگی آن‌چنانی از چیزی فرو گذار نکرد. سایت‌های اینترنتی و وبلاگ‌های شخصی آن‌ها که جای خود دارد. کافیست نگاهی به اخباری که در طی سالیان گذشته نسبت به زندانیان «ویژه» روی وایرهای خبری رفته بیاندازید تا با مظلومیت حجت زمانی ها آشنا شوید. در این میان سازمان‌های بین‌المللی مدافع حقوق بشر نیز سنگ تمام گذاشتند. کافیست به جوایز داده شده به زندانیان «ویژه» توجه کنید. اما حجت زمانی ۴ سال و نیم در بدترین شرایط با پایداری و سپس با بذل جان خود از «حرمت» زندانی سیاسی که از همه سو مورد حمله قرار گرفته بود دفاع کرد. حجت از روزی که در سال ۸۰ دستگیر و به زیر شکنجه برده شد با استواری خویش بر این امر پای فشرد. روزی که در سال ۸۲ از زندان رژیم گریخت و به ترکیه آمد باز‌ هم اراده‌ی تزلزل‌ناپذیر خود را به رخ مدعیان کشید. و آنگاه که در مرداد ۸۲ مظلومانه توسط سرویس امنیتی ترکیه در میدان تقسیم استانبول در روز روشن ربوده و تحویل رژیم شد بازهم با اراده‌ شکست‌ناپذیر خود بر این حقیقت پای فشرد که «حرمت» زندانی سیاسی از او مایه می‌گیرد. امروز هر کس که دلش برای ارزش‌‌ها می‌سوزد، فارغ از همه‌ی تنگ‌نظری‌های سیاسی- ایدئولوژیک می‌بایستی روی حجت زمانی به عنوان «حرمت» زندانی سیاسی دست بگذارد. امروز وظیفه‌ی تمامی کسانی که نام زندانی سیاسی را بر خود حمل می‌کنند تأکید بر جایگاه بدون گفتگوی حجت زمانی است. این‌جاست که سره از ناسره شناخته می‌شود. Irajmesdaghi@yahoo.com

منبع: سايت ديدگاه




نسخه‌ی چاپی  
ارسال اين مطلب به دوستان

در آرشيو سايت ديدگاه:
مطالب ديگر از
ایرج مصداقی:



[تاریخ ارسال: 24 Feb 2006]  [ارسال‌کننده: جمال فراهانی]  [ jamal75de@yahoo.de ]  
در جواب اتهامات خامنه ای و احمدی نژاد و ديگر اعوان و انصار رژيم، مجاهدين بارها اعلام آماده گی کرده اند که در يک دادگاه بيطرف بين المللی حاضرند شرکت کرده و از آخوندهای قصاب و شکنجه گر هم خواسته اند هر مدرکی و ادعائی دارند با خودشان به اين دادگاه بياورند تا سيه روی شود هر که در او غش باشد.آقای سماواتی از قول چه منبع خبری غير از ملاها ادعا ميکنيد که در عمليات مسلحانه مجاهدين بر عليه بيدادگاهای ضد انقلاب مردم عادی کشته شده اند؟
اگر مدرکی داريد به اين دادگاه بيطرف تشريف آورده و دادخواست خود را بدهيد. صفحه نظرات ديدگاه، دادگاه نيست و برای دادن نظرات است نه برای اتهام زدنهای بی پايه و اساس.
  

[تاریخ ارسال: 24 Feb 2006]  [ارسال‌کننده: شاهین سماواتی]  [ shahin_khan110@yahoo.de ]  
با سلام
دوستان عزیز بحثی که من مطرح کردم این نبود که حجت زمانی حتما عامل این بمب گذاری بوده یا دراین بیدادگاه از حقوق قانونی مثل داشتن وکیل و غیره برخوردار بوده .وبا توجه به پیشینه رژیم حتما تحت شکنجه های وحشیانه هم قرار گرفته وبه قول یکی از دوستان رژیم بمب گذاری درحرم امام رضا وکشتن کشیشان را هم به مجاهدین نسبت داده اند . اما بحث من این است که مسئولیت بمب گذاری در دادگاه انقلاب ویا خمپاره اندازی به شهرک مسکونی سپاه پاسداران با افتخار تمام توسط مجاهدین به عهده گرفته شد در حالیکه این عملیات منجر به تلفات دربین مردم بیگناه شده است و حالا عامل حجت بوده یا اکبر یا حسین چه تفاوتی میتواند داشته باشد؟ اصولا خشونت فقط به تقویت رژیم منجر می شود و بس .
موفق باشید
  

[تاریخ ارسال: 23 Feb 2006]  [ارسال‌کننده: ح. قهرمان]  [ didgah400@yahoo.co.uk ]  
...قسمت 2

حجت زمانی یک مجاهد خلق بود و سازمان مجاهدین
که حجت به آن بود در مورد اعدام او می گوید:

"حجت در تابستان سال 83 توسط شعبه ششم بيدادگاه ارتجاع موسوم به دادگاه انقلاب اسلامي , به 4 بار اعدام محكوم شده بود.سپس در پايان سال 1383 يك شعبه 2 نفره ديوانعالي ارتجاع مركب از آخوند سردژخيم , محسني اژه اي و نبي راجي با انبوه اتهامات دروغين به دو بار اعدام و پرداخت يك ديه كامل محكوم شد .
حجت بهنگام ابلاغ اين حكم بي اعتناء به اتهامات و اراجيف مندرج در آن ,در ذيل رأي ديوانعالي ارتجاع با شجاعت فوق العاده نوشت «به رأي صادره هيچگونه اعتراضي ندارم . حجت زماني-18/1/84 ».

سازمان مجاهدین خلق ایران
26بهمن 1384"

http://www.mojahedin.org/reports/newsm584.htm



5- دقت کنید حجت زمانی نمی گوید اعتراضی به اتهام وارده ندارم، بلکه می گوید: "اعتراضی به رأی صادره ندارم".

شما همچنین پرسیده اید که دلیل واقعی اعدام او چه بوده است؟
جواب: زیرا که او در چهار سال ونیمی که در اسارت شکنجه گران رژیم بود،تن به همکاری با رژیم و خیانت به مردم نداد. برای رژیم همین یک دلیل برای صدور حکم اعدام یک نفر کافی است.( دلایل سیاسی و یا دشمنی ایدولوژیک رژیم و مجاهدین به کنار).
درود بر مقاومت حجت زمانی!

ح. قهرمان
  

[تاریخ ارسال: 23 Feb 2006]  [ارسال‌کننده: ح. قهرمان]  [ didgah400@yahoo.co.uk ]  
پاسخی از مسئول ستون کاربران دیدگاه قسمت 1
br>آقای نادر نامه رسان عزیز،
من کاملا درک می کنم که این سؤال شما می تواند سؤال بسیاری دیگر بویژه نسل جوان باشد.از این رو چند توضیح مختصر:


1- باید توجه داشت این سؤالی است که مقدم از هرکس باید از رژیم پرسید که بر اساس کدام سند ومدرک مدعی است که حجت زمانی در بمب گذاری وقتل مردم عادی شرکت داشته است؟ صرف ادعا و اتهام کافی نیست. ( نه تنها در مورد حجت زمانی ، بلکه در مورد هر فرد دیگری که رژیم برای او حکم اعدام ویا هر حکم تحقیر کننده و ضد انسانی صادر می کند، این سؤال به قوت خود باقی است).


2- آیا اصولا محاکمه عادلانه ای برگزار شده که "متهم" با حضور وکیل مدافع حق دفاع از خود را داشته باشد؟

3- رژیم قبلا در توجیه صدور حکم اعدام، از واژه" محارب ومفسد فی الرض و..." استفاده می کرد. اکنون برای به سکوت واداشتن افکار عمومی و مجامع بین المللی از واژه غرب پسند"تروریست" استفاده می کند. آیا نوجوانانی که قط یک اعلامیه مجاهدین را در جیب خود داشته و اعدام شدند تروریست بودند؟

4- رژیم ایران نه تنها با نرمها واستانداردهای حقوق بشری و بین المللی بیگانه است، بلکه کارنامه 27 سال گذشته این رژیم وزندگی روزمره مردم ما، گواه آن است که این رژیم یک رژیم "ضد بشری" است.

ادامه...
  

[تاریخ ارسال: 23 Feb 2006]  [ارسال‌کننده: نادر نامه رسان]  [ namehresan@hotmail.com ]  
سلام به مسئولین دیدگاه ارزشمند. بر اساس اطلاعیه های سیاسی من تا حالا فکر می کردم که اعدام حجت زمانی به دلیل فعالیت سیاسی صرف بوده است. اما الان یکی از خوانندگان دیدگاه نوشته اند که ایشان در یک بمب گذاری علیه یک بیدادگاه رژیم باعث مرگ چهار نفر شده است. از انجایی که اطلاعیه های سیاسی مربوطه به دلایل اعدام اشاره روشن نکرده اند و از انجایی که به اخبار رژیم نمیشوداعتماد کرد لطفآ سایت دیدگاه دلیل واقعی اعدام ایشان را برای ما بنویسند متشکریم   

[تاریخ ارسال: 22 Feb 2006]  [ارسال‌کننده: جمال فراهانی]  [ jamal75de@yahoo.de ]  
کشته شدن سه کشيش مسيحی ؛ انفجار در حرم امام رضا ؛ کشتار زائران مکه و هزاران اتهام ديگر را دژخيمان آخوندی به مجاهدين نسبت داده اند.به نقل از سايت های وزارت اطلاعات نميشود بر عليه مجا هدين ادعائی داشت . در ضمن اگر قرار بود مقاومت به هر تهمتی که جلادان ايران ديده بانی ميزنند جواب دهند از بيست چهار ساعت شبانه روز هفتادو دو ساعتش صرف اين مزخرفات ميشد.   

[تاریخ ارسال: 22 Feb 2006]  [ارسال‌کننده: عليرضا تبريزی]  [ tabrizialireza@hotmail.com ]  
دوست عزيز هر کس هستی برای خودت هستی! هر گلی هم ميزنی به سر خودت ميزنی ، من هيچ وقت نخواستم که نظر کسی سانسور شود ونه اينکه به شما اتهام زدم که مزدور وزرات اطلاعات هستی!!! از آنجائيکه ادعا کرده بوديد " کنجکاو شدم و دراینترنت جستجو کردم متوجه شدم که حجت زمانی عامل بمب گذاری دادگاه انقلاب بوده که طی آن 4 نفر ازجمله یکی از اقلیت های مذهبی کشته شده اند ." فقط خواستم جهت اطلاع ديگر کاربران ، سايت و منبع خبری ات را همراه نظرت ضميمه ميکرديد تا از اظهار و نظرات کيلوئی و بدون تحقيق اجتناب شود. کجای اين ادعا خلاف موازين دمکراسی است يا دال بر اين است که مسئول سايت نظرات ؛ نظرات شما را سانسور نمايد؟ پيروز باشيد.   

[تاریخ ارسال: 22 Feb 2006]  [ارسال‌کننده: شاهین سماواتی]  [ shahin_khan110@yahoo.de ]  
با سلام خدمت دوستان عزیز
دوستانی که من را مزدور وزارت اطلاعات نامیده اند و... باید بگویم ایکاش امکان آن بود که خود وپیشینه خود را معرفی میکردم و در محیطی آرام به بحث در باره موضوع میپرداختیم ولی افسوس که جو خیلی ناسالمی در بین ما ایرانیان مطرح است اولا من رژیم را تطهیر نکرده ام و همه میدانند با همین قوانین وبا معبارهای خود رژیم دهها هزارتن بیگناه اعدام شده اند که نمونه خوب آن همان کشتارهای مرداد وشهریور 67 میباشد که بدستور خمینی فقط به جرم سرموضع بودن اعدام شدند . حالا کمی هم به خودمان بپردازیم کدام سازمان سیاسی بود که برای اعدام بدون وکیل و بدون رعایت آئین دادرسی هویدا ودیگر سران رژیم سابق توسط خلخالی کف میزد؟حقوق بشر از همان موقع نقض شد ومشوق آن هم خود ما بودیم . چه کسانی از حمله به سفارت آمریکا وگروگانگیری وسایر رفتارهای خلاف عرف دیپلماتیک حمایت کرد ؟ چه کسی ...؟ دوم اینکه چرا نمی گوئید در انفجار دادگاه انقلاب کدامیک از مزدوران رژیم کشته شده اند ؟ آیا غیر از این است که در ساعات اداری دادگاه انقلاب مملو از کسانی است که خود از قربانیان همین بیدادگاه بوده اند ؟ اگر سایت های اطلاعات رژیم به دروغ میگویند که یکی از ارامنه جز کشته شدگان بوده شما تکذیب کنید و نام این مزدوران را بنویسید خیلی سخت است ؟ سوم اینکه دوست عزیزی از اینکه مسئول سایت نظرات من را سانسور نکرده شاکی است !!واقعا از مدعیان آزادی بعید است !! آیا آزادی که شما مدعی آن هستید این است ؟ شما که هنوز به قدرت نرسیده اید هیچ در نهایت ضعف و استیصال هستید و خواهان سانسور نظریات دیگران هستید. خمینی که در نهایت قدرت زیر درخت سیب در نوفل لوشاتو دم از آزادی کمونیستها می زد کارش به کجا رسید !! شما که جای خود دارد !!
  

[تاریخ ارسال: 21 Feb 2006]  [ارسال‌کننده: شاهين ب]  [ shahin_be2002@yahoo.com ]  
با درود به آقاي مصداقي
با نظر شما كاملا موافقم و متاسف از اينكه بسياري از رسانه هاي اپوزيسيون و يا مدعيان رسانه اي مستقل در تورهاي اطلاعاتي و امنيتي رژيم گرفتار مي شوند كه حاصل ناخواسته ضد تبليغ عليه مبارزه مردم ايران و عمل به نفع رژيم است . ما بارها طي سالهاي گذشته شاهد بوده ايم كه مبارزان واقعي مهجور و مظلوم واقع شده اند و در مقابل رژيم و دستگاه رسانه اي و اطلاعاتي آن به موازات مبارزان سياسي با بدل سازي و كار رواني و جوسازي مبارزان را به حاشيه رانده و در سايه قرار داده است . كه البته عمده كار را عوامل اطلاعاتي و رسانه اي رژيم در خارج از كشور پيش برده اند.
http://nejat.9online.fr
  

[تاریخ ارسال: 21 Feb 2006]  [ارسال‌کننده: زنگی زنگ]  [ zsamani@yahoo.com ]  
خطاب به شاهین سماواتی! (و سایر شمع های صلواتی)
آنچه شما "دادگاه انقلاب" نامیده اید، بیدادگاهی برای اعمال شکنحه و جنایت است و من بر دستان کسی که آن محل را منفجر کرده، بوسه میزنم.
شما در اینتر نت جستجو نکرده اید، ماشین جستجوگر شما به احتمال زیاد در آرشیو وزارت اطلاعات آخوندی سردرگم بوده و یا اینکه در چاه جمکران افتاده است. (کلمه دیه کامل را از چاه جمکران دارید و کشته شدن اقلیت مذهبی را از آرشیو خونخواران)

تلاش آشکار شما برای توجیه جنایت های رژیم ضدبشری آخوندی، شرم آور است.



با سلام من هم مثل شما با اعدام مخالف . منهم مثل شما بارژیم آخوندی مخالفم . وقتی اخبار مربوط به حکم اعدام حجت زمانی را میخواندم متوجه نکتهای درآن شدم و آن این بود که حکم صادره ابتدا 4 بار اعدام بوده و بعد دردادگاه تجدبد نظر به 2 بار اعدام و پرداخت یک دیه کامل تغییر کرده کنجکاو شدم و دراینترنت جستجو کردم متوجه شدم که حجت زمانی عامل بمب گذاری دادگاه انقلاب بوده که طی آن 4 نفر ازجمله یکی از اقلیت های مذهبی کشته شده اند . به نظر من حقوق بشر شامل این کشته شدگان هم می شود واگر به این احکام اعتراض داریم باید خشونت را هم از طرف مقابل نقد کنیم . البته دراینکه این رژیم دهها هزار تن بیگناه را به جوخه های اعدام سپرده شکی نیست ولی خشونت از هر سو از نظر من محکوم است .
  

[تاریخ ارسال: 21 Feb 2006]  [ارسال‌کننده: جمال فراهانی]  [ jamal75de@yahoo.de ]  
آقای مسئول نظرات مواظب باش از فرط آزاديخواهی بالا نياوريد. نظرات من را که به جاسوسان ايران ديده بانی آخوندی عقده ای گفته بودم را سانسور ميکنيد و بعد بی شرمانه به اين جاسوسان و مزدوران اجازه ميدهيد در پوش ظاهر کلمات آزادی و حقوق بشری اعدام حجت زمانی را توجيه حقوق بشری کنند.   

[تاریخ ارسال: 21 Feb 2006]  [ارسال‌کننده: عليرضا تبريزی]  [ tabrizialireza@hotmailcom ]  
با سلام ،
خدمت دوست عزيز آقای شاهين سماواتی عرض شود که آيا امکان اين نبود شما لينک هايی را که در اينترنت جستجو کرديد در نظر ارسا ليتان ضميمه ميکرديد. تا برای آن دسته از کاربران مشخص می گشت که لينک مربوطه به چه گروه و يا جناحی متعلق هست.
آيا اين امر در حوزه و مسئوليت ح. قهرمان نيست که به اين دوستان اين مسئله را يادآوری نماديد، تا احتمالا نظرات ، بدون اشاره به منبع خبر بطور کليوئی وتحقيق نکرده آنرا درج نمايند؟ شاد و تندرست باشيد.
  

[تاریخ ارسال: 21 Feb 2006]  [ارسال‌کننده: زنگی زنگ]  [ zsamani@yahoo.com ]  
خطاب به شاهین سماواتی! (و سایر شمع های صلواتی)
آنچه شما "دادگاه انقلاب" نامیده اید، بیدادگاهی برای اعمال شکنحه و جنایت است و من بر دستان کسی که آن محل را منفجر کرده، بوسه میزنم.
شما در اینتر نت جستجو نکرده اید، ماشین جستجوگر شما به احتمال زیاد در آرشیو وزارت اطلاعات آخوندی سردرگم بوده و یا اینکه در چاه جمکران افتاده است. (کلمه دیه کامل را از چاه جمکران دارید و کشته شدن اقلیت مذهبی را از آرشیو خونخواران)

تلاش آشکار شما برای توجیه جنایت های رژیم ضدبشری آخوندی، شرم آور است.



با سلام من هم مثل شما با اعدام مخالف . منهم مثل شما بارژیم آخوندی مخالفم . وقتی اخبار مربوط به حکم اعدام حجت زمانی را میخواندم متوجه نکتهای درآن شدم و آن این بود که حکم صادره ابتدا 4 بار اعدام بوده و بعد دردادگاه تجدبد نظر به 2 بار اعدام و پرداخت یک دیه کامل تغییر کرده کنجکاو شدم و دراینترنت جستجو کردم متوجه شدم که حجت زمانی عامل بمب گذاری دادگاه انقلاب بوده که طی آن 4 نفر ازجمله یکی از اقلیت های مذهبی کشته شده اند . به نظر من حقوق بشر شامل این کشته شدگان هم می شود واگر به این احکام اعتراض داریم باید خشونت را هم از طرف مقابل نقد کنیم . البته دراینکه این رژیم دهها هزار تن بیگناه را به جوخه های اعدام سپرده شکی نیست ولی خشونت از هر سو از نظر من محکوم است .
  

[تاریخ ارسال: 21 Feb 2006]  [ارسال‌کننده: شاهین سماواتی]  [ shahin_khan110@yahoo.de ]  
با سلام
من هم مثل شما با اعدام مخالف . منهم مثل شما بارژیم آخوندی مخالفم . وقتی اخبار مربوط به حکم اعدام حجت زمانی را میخواندم متوجه نکتهای درآن شدم و آن این بود که حکم صادره ابتدا 4 بار اعدام بوده و بعد دردادگاه تجدبد نظر به 2 بار اعدام و پرداخت یک دیه کامل تغییر کرده کنجکاو شدم و دراینترنت جستجو کردم متوجه شدم که حجت زمانی عامل بمب گذاری دادگاه انقلاب بوده که طی آن 4 نفر ازجمله یکی از اقلیت های مذهبی کشته شده اند . به نظر من حقوق بشر شامل این کشته شدگان هم می شود واگر به این احکام اعتراض داریم باید خشونت را هم از طرف مقابل نقد کنیم . البته دراینکه این رژیم دهها هزار تن بیگناه را به جوخه های اعدام سپرده شکی نیست ولی خشونت از هر سو از نظر من محکوم است .
  

[تاریخ ارسال: 21 Feb 2006]  [ارسال‌کننده: ناظر بیطرف]  [ saramad@bredband.se ]  
با سلام خدمت آقای مهربان که البته چندان مهربان به نظر نمی‌آیند.
فکر می‌کنم بهتر بود ایشان به جای این‌همه صغری و کبری چیدن توضیح می‌دادند که به نظر ایشان چه کسی «حرمت» زندانیان سیاسی ایران است. آقای طبرزدی،گنجی، عباس فخرآور،... مسائلی که ایشان طرح کرده‌اند چه ربطی به موضوع مطرح شده در مقاله مزبور دارد.
  

[تاریخ ارسال: 20 Feb 2006]  [ارسال‌کننده: آريا مهربان]  [ mehrabaneto.@yahoo.com ]  
البته حجت زماني همچون ساير شهداي راه آزادي گرامي و خون پاكش پرونده جنايات رژيم ضد بشري را سنگين تر خواهد كرد. اما آقاي مصداقي به نظر مي رسد كه هنوز خود را فرهنگ سياسي دو دهه گذشته سازماني كه به آن تعلق داشته نتوانسته خلاص كند. خود محور بيني و تنگ نظري. دستگاه تبليغاتي مجاهدين، با تنگ نظري بيمانندي كه نمونه اش را مي توان هم در متن نوشتاري برنامه تلويزيوني «30 خرداد به روايت شاهدان» ديد، همه در سانسور هاي خبري، تلاش كرده است خود را تنها مبارز ميدان در برابر رژيم نشان دهد. اگر آقاي مصداقي كتاب 234 صفحه يي 30 خرداد به روايت شاهدان كه «مروري بر رويدادهاي بهمن 57 تا خرداد60» ورق بزند، خواهد ديد كه در سالهاي مورد نظر در اين برنامه تلويزيوني كه براي داخل ايران پخش شده كمتر نشاني از گروههاي ديگر ديده مي شود و بنا بر تصويري كه در اين سناريو قطور ارائه مي شود، گويي «انقلاب فرهنگي» رژيم براي بيرون كردن مجاهدين از دانشگاه بوده در حالي كه آنهايي كه آن روزها را ديده اند(و هنوز هم همه شان نمرده اند) در زمان انقلاب فرهنگي براي تعطيل كردن دفاتر يا «اطاق» هاي دانشجويي سازمانها در دانشگاهها خود سازمان مجاهدين هم اعلام كرد كرد كه در دانشگاهها دفاتر دانشجويي ندارد. در مواردي هم كه سازمان مجاهدين براي تهيه ليست اسامي شهدا فراخوان داده بود، اين سازمان از بين اسامي شهداي ارسالي، شهداي سازمان را درج كرده و شهداي سازمانهاي ديگر را درج نكرده است كه نگارنده لااقل از يك مورد آن اطلاع دارم . يك سند نمونه براي نگرش تنگ نظرانه رهبري مجاهدين در اين زمينه كه براي همگان و از جمله آقاي مصداقي قابل بررسي ليست 14028 تن از شهدا به زبان انگليسي چاپ سال 1987 است. در اين ليست در زير آن عكس از اعدام در كردستان( كه در تابستان سال 1358 در روزنامه اطلاعات چاپ شد و در پاري ماچ همه چاپ شده بود) ، هيچ اشاره يي به هويت سياسي آن قرباينان نشده در حالي كه حتي در زمان چاپ آن عكس هم هويت سياسي و حتي نام اكثر آنان از جمله اين كه دوبرادر به نام شهريار و احسن ناهيد از هواداران سازمان چريكهاي فدايي خلق بين آنها بودند، روشن بود. اخيرا رژيم نيز مراسمي براي بزرگداشت زندانيان سياسي زمان شاه برگزار كرد كه در آن از خوديها نام برده شد. نه از مبارزان قهرمان چپ. شايد بر رژيم آخوندي ايرادي وارد نباشد، چون اين رژيم برخي از مبارزان قهرمان زمان شاه ، از جمله آن انسان بزرگ، شكرالله پاك نژاد را تيرباران كرد. اما باعث تاسف است كه سالهاست كساني در مبارزه بودن را تبديل به نوعي اشرافيت و طلبكاري از مردم كرده اند. باعث تاسف است كه كساني كه روزگاري در شمار «كاشفان فروتن شوكران» بودند، چنان مجذوب قدرت و رويايي رسيدن به قدرت شدند كه به كلي مساله اصلي مبازره را كه احقاق حقوق مردم ايران در تعيين سرنوشت خودشان بود، فراموش كرده اند. بيگانگي رهبران مجاهداين با مردم كه در شعار بسيار زننده ايران رجوي – رجوي ايران به خوبي منعكس و متبلور شده، در شهادت دو مظلومانه دو نويسنده و روشنفكر مردم دوست ايران، پوينده و مختاري نيز خود را نشان داد. آقاي مصداقي قبل از هرگونه فراخوان دادن، بهتر است خود را عوارض تعليمات خود محوربيني سازمان و تنگ نظريهاي ناشي از آن رها كند.   

[تاریخ ارسال: 20 Feb 2006]  [ارسال‌کننده: زنگی زنگ]  [ zsamani@yahoo.com ]  
"زندانی سیاسی" هم جزو کلماتی است، که اخوندهای بی همه چیز حاکم بر ایران به ناموس آن تجاوز کرده اند.   

  


[www.didgah.net] [email: irancrises@gmail.com] [© Didgah 1996]
بازچاپ مطالب سایت دیدگاه با ذکر منبع آزاد است.